Mini workouts

De meest effectieve workout, “Is de workout die je ook echt doet!”

Ik merk dat veel mensen moeite hebben met het doen van een workout. Ze kunnen de tijd niet vinden of hebben andere prioriteiten, waardoor van uitstel afstel komt. Dit wil ik graag simpeler maken. Hierdoor ontstond het idee van de mini workouts. Als je het boek: Mini habits, van “Stephen Guise” wel eens hebt gelezen, weet je waar dit vandaan komt.

Mini habits zijn hele kleine gewoonten. Een mini habit is zo klein dat je jezelf kunt dwingen het elke dag te doen. Als een taak te groot is en je er vervolgens niet aan toe komt of je er de motivatie niet voor kunt vinden ben je vaak teleurgesteld in jezelf. Waardoor je een negatief zelf beeld creëert. Daarom heeft een kleine task (mini habit) dus zoveel nut.

Mini habits is een strategie om permanent gezonde gewoonten te creëren. Denk bijvoorbeeld aan: bewegen, schrijven, lezen, positief denken, mediteren, voldoende water drinken, het eten van gezonde voeding enzovoort.

Als iets veel moeite kost, dan heb je ook veel motivatie nodig. Als het je weinig moeite kost, dan kost het je minder motivatie. Het is makkelijker vol te houden en zo kan er een verandering in je brein ontstaan. Doordat je herhaaldelijk nieuwe dingen doet, ontstaan er dus ook nieuwe gewoontes.

Daarom heb ik een maandabonnement gecreëerd waar je van maandag t/m vrijdag op verschillende momenten per dag kunt sporten. Je kunt zelf bekijken welk moment jou het beste uit komt. Je mag alle lessen meedoen voor dezelfde prijs. En het mooiste is nog… het zijn maar +/- 20 minuutjes. Wellicht kun je zelfs meedoen in een pauze of na je werk.